Nie tylko kosmetyki, czyli jak dbać o naturalne piękno

Jeżeli marzysz o zdrowej cerze i braku niekorzystnych objawów, wybieraj zdrowe, naturalne kosmetyki, o których tak często piszemy na naszym blogu. Ale to nie wszystko, żeby zyskać lepszy wygląd i zdrowie – liczy się również styl życia. W zdrowym ciele zdrowy duch, a także najlepsze warunki, by skóra zachwycała świeżością niezależnie od wieku.

1. Optymalna dieta

Wiesz, dlaczego warto wybierać kosmetyki organiczne? Nie są przecież magicznymi eliksirami, działają w określonych ramach. Tajemnica tkwi w zawartości chemicznej. Jeżeli zamiast sztucznych dodatków kosmetyk jest nasycony witaminami, to naturalnie stymuluje organizm. Jaki płynie z tego wniosek? Wartościowe składniki powinniśmy dostarczać do komórek nie tylko poprzez kremy, ale przede wszystkim dzięki zdrowego odżywianiu.

Nie chodzi o trzymanie się restrykcyjnych diet, szczególnie jeżeli nie musisz zrzucać dodatkowych, zbędnych kilogramów. Ważniejsze są zdrowe nawyki żywieniowe, do których powinni stosować się w zasadzie wszyscy. Podstawową i najlepszą jest umiar. Organizm dobrze wie, co mu szkodzi, a co sprzyja. Dlatego jeżeli konkretne potrawy zawsze wpływają niekorzystnie na Twoją cerę (np. ostre dania), to widoczny sygnał, z czego lepiej zrezygnować.

Pamiętaj o codziennym odżywianiu się świeżymi warzywami i owocami. Ogranicz spożycie słonych i słodkich przekąsek, podrobów czy tłustego mięsa, częściej sięgaj po ryby. Selekcjonuj niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, nie truj organizmu nadmierną ilością cukrów. Brzmi jak wyzwanie? Cóż, czasami trzeba przestawić się na zupełnie nowe tory, ale z pożytkiem nie tylko dla zdrowia, ale i wyglądu.

Dowiedz się, które witaminy najlepiej działają na skórę:

  • zwalczając wolne rodniki;
  • wspomagając produkcję kolagenu;
  • niwelując stany zapalne;
  • łagodząc podrażnienia.

Jeżeli konkretne potrawy mogą tak dobrze wpłynąć na Twoją skórę, dlaczego ich unikać? Smacznego!

2. Aktywny tryb życia

Pragnąć wyróżniać się piękną skórą, zapewne chcesz, żeby szły za tym wysportowana sylwetka, dobra kondycja i świetne samopoczucie. Nic nie przychodzi samo – niektórzy mają skłonności do zachowywania niskiej wagi pomimo niezdrowych nawyków żywieniowych, inni tyją nawet po drobnym „wyskoku”. Nie wnikając w przyczyny takiej różnorodności zachowań ludzkich, powiedzmy sobie szczerze: warto nad sobą pracować.

Nie oznacza to wymogu przynależności do akademii crossfit czy wykupienia karnetu na siłownię. Profesjonalne rozwiązania zostawmy pasjonatom i wyczynowcom. „Zwyczajne” życie może być jednak równie aktywne. Jak najwięcej spacerów na świeżym powietrzu, treningi z użyciem siły własnego ciała, codzienna gimnastyka, uprawianie sportu – to wszystko sprzyja regulowaniu procesów zachodzących w organizmie. Część z nich ma bezpośrednie przełożenie na stan cery. Dlatego pamiętaj, aby choćby trochę pobudzać się do wysiłku, co zaowocuje na wiele sposobów.

3. Garść praktycznych porad

  • Wybieraj organiczne kosmetyki pozbawione sztucznych dodatków.
  • Pamiętaj o zmywaniu makijażu przed snem.
  • Unikaj częstego spożywania alkoholu i palenia papierosów.
  • Staraj się spać 7-8 godzin na dobę
  • Pij dużo wody – Twoja skóra jej potrzebuje!
  • Nie podjadaj między posiłkami, a w ich trakcie daj się nasycić organizmowi, nie objadaj się „po szyję”.
  • W miarę możliwości wybieraj spacer lub rower zamiast jazdy samochodem.
  • Dietę, aktywności i kosmetyki dopasowuj do pory roku i potrzeb organizmu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*